pondělí 7. ledna 2019

Slova


Zvyklí na prázdný význam vět
Nepodstatné popisky statusů
Poznámky pronesené mezi řádky
A internet plnej píčusů…

S důrazem na vzhled a ne na duši
Jak vypadám a ne jaký jsem
Pocity narvaný do esemesky
Smysl slov pohřbili jsme s dopisem…

Stále však básníci žijí mezi námi
Co raději čtou knihu než Instagram
Vnímají co říkáš a jakým tónem
Přisuzují význam proneseným větám…

Slova pro ně nejsou spotřebním zbožím
Slovo když dáš, tak pro ně platí
Slovem je urazíš a oni si pamatují
Váží si lidí, co pro ně slovo ztratí…

Zvyklí na turbulentní dobu
Myší závody v obřích korporacích
Pak hlavu si opít a někoho sbalit
Nechat se rychle ojet na záchodcích…

S důrazem na „teď“ a ne na vztahy
Jakou měl káru a ne jaký člověk byl
Hlavně podruhý aby už nepřišel
Aby zas jinej zejtra mě vyplenil…

Stále však mezi námi žijí romantici
Kteří stejné vlasy večer chtějí hladit
Stejnou holku chtějí znovu šukat
Chtěj s ní i mluvit nebo si nechat poradit…

Slova pro ně nejsou prázdnou sklenkou
Slova „miluji tě“ vždycky vážně myslí
Slovem jim ublížíš a oni si pamatují
Váží si těch, co nad slovy přemýšlí…

Možná jsem jedním z nich
Možná si to jen namlouvám
Možná snažím se příliš málo
Ale já k druhým napřímo promlouvám…

Možná nejsem chodící ctností
Možná jsem příliš chyb udělal
Možná bych mohl milejší být
Ale čelem se stavím k těm, co jsem podělal…

Žádné komentáře:

Okomentovat