pondělí 21. května 2018

Takový jsem býval


Tohle jsem já, až na dřeň obnažen
Bez příkras a zamlžovacích frází
Nahý tu stojím s přiznáním, pokáním
Hodnotím každou svou životní fázi…

Před posledním soudem, porotou
Bez lží a výmluv odpovídám všem
Srdce i duše prázdné od hříchu
Takový jsem býval a takový teď jsem…

Hoď kamenem za to, co jsem ti udělal
Máš poslední možnost, pak nech mě jít
Bodni oštěpem, klidně celým skrz
Nadávej, suď mě, můžeš mě i proklít…

Přečti celý ten příběh se zlou postavou
S hlavním „hrdinou“, který špatně žil
Každý řádek, každou chybu, každou lež
Ránu za každý den, kdy jsem ti nevěřil…

Příběh plný zklamání a polopravd
Příběh plný zlomených srdcí
Příběh plný chyb a přešlapů
Příběh plný zhasnutých svící…

Až dočteš, kdo přijde k obhajobě?
Kdo bude stát na straně žalovaných?
Za zavřenými dveřmi máme tam stát jen my
A ne stádo ovcí tebou navedených…

Za dav a společnou vinu se schovávat
To po těch letech přijde mi nedůstojný
Já chyby jsem uznal, tak proč to divadlo?
Proč kulka ze zadu do nohy stojný?

Mohli jsme v klidu napsat requiem
Během pomsty spravedlivý poslední dech
A pak už klid, zaklapla bys knížku
V klidném odlivu odrazila na druhý břeh…

Žádné komentáře:

Okomentovat